3080361308 |
Parlar i escriure bé. Una fita i alhora un camí per assolir l' èxit escolar |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2016 - 9/5/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Mercè Rodoreda |
|
c. Josep Pla, 5 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es vol definir la línia metodològica del centre incorporant pràctiques de referència educativa i projectes d' innovació de centre en relació a l'àmbit lingüístic.
|
| |
Objectius |
- Millorar la competència lingüística oral i escrita de l'alumnat .
- Compartir metodologia i criteris d'avaluació en l' àmbit lingúístic.
- Incorporar pràctiques innovadores en relació a l' escriptura.
|
| |
Continguts |
- Estratègies comunicatives per afavorir el llenguatge oral.
- Aprendre a escriure:L'aprenentatge inicial de l'escriptura.El procés de la composició escrita: contextualització, planificació, textualització i revisió. Les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió, correcció (coneixement de la norma), presentació El coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat.
- Escriure per aprendre: L'ús de l'escriptura per a l'aprenentatge i construcció de coneixement. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l'aprenentatge de l'escriptura i tenir la capacitat d'utilitzar l'escriptura com a estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries.
- Escriure per crear i transmetre coneixement: L'hàbit de l'escriptura personal i el plaer d'escriure es fomenta practicant l'escriptura. El gust per la escriptura creativa es desenvolupa tenint com a model la literatura.
- Criteris d' avaluació de l' àmbit lingüístic
|
| |
Formador/a |
Maria Rocaspana Font - Imma Labori
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Millora dels resultats en l' àmbit lingüístic a partir dels resultats de les proves diagnòstiques i de competències ( curs 2017-18)
- Document de referència que reculli els acords de centre en metodologia i avaluació de la llengua escrita. ( curs 2016-17)
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
shernan1@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/10/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
02/11/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
diumenge |
08/11/0016 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
diumenge |
22/11/0016 |
1700 |
1930 |
Sessió 5 |
diumenge |
29/11/0016 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
diumenge |
10/01/0017 |
1700 |
1930 |
Sessió 7 |
dilluns |
26/04/0017 |
1700 |
1930 |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
09/05/2017 |
1700 |
1930 |
|
| |