Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080361308   Parlar i escriure bé. Una fita i alhora un camí per assolir l' èxit escolar
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2016 - 9/5/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Mercè Rodoreda
   c. Josep Pla, 5 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es vol definir la línia metodològica del centre incorporant pràctiques de referència educativa i projectes d' innovació de centre en relació a l'àmbit lingüístic.
  
Objectius   - Millorar la competència lingüística oral i escrita de l'alumnat .
- Compartir metodologia i criteris d'avaluació en l' àmbit lingúístic.
- Incorporar pràctiques innovadores en relació a l' escriptura.
  
Continguts   - Estratègies comunicatives per afavorir el llenguatge oral.
- Aprendre a escriure:L'aprenentatge inicial de l'escriptura.El procés de la composició escrita: contextualització, planificació, textualització i revisió. Les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió, correcció (coneixement de la norma), presentació El coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat.
- Escriure per aprendre: L'ús de l'escriptura per a l'aprenentatge i construcció de coneixement. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l'aprenentatge de l'escriptura i tenir la capacitat d'utilitzar l'escriptura com a estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries.
- Escriure per crear i transmetre coneixement: L'hàbit de l'escriptura personal i el plaer d'escriure es fomenta practicant l'escriptura. El gust per la escriptura creativa es desenvolupa tenint com a model la literatura.
- Criteris d' avaluació de l' àmbit lingüístic
  
Formador/a   Maria Rocaspana Font - Imma Labori
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Millora dels resultats en l' àmbit lingüístic a partir dels resultats de les proves diagnòstiques i de competències ( curs 2017-18)
- Document de referència que reculli els acords de centre en metodologia i avaluació de la llengua escrita. ( curs 2016-17)

- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   shernan1@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   17/10/2016   1700   1930 
 Sessió 2   dimecres   02/11/2016   1700   1930 
 Sessió 3   diumenge   08/11/0016   1700   1930 
 Sessió 4   diumenge   22/11/0016   1700   1930 
 Sessió 5   diumenge   29/11/0016   1700   1930 
 Sessió 6   diumenge   10/01/0017   1700   1930 
 Sessió 7   dilluns   26/04/0017   1700   1930 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimarts   09/05/2017   1700   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent